Obecnie istnieje możliwość zastosowania tylnej osi skrętnej w dwóch maszynach, pierwsza to przyczepa T-617/4 o ładowności 14 ton (homologacja PL) 15 ton (homologacja EU), druga to rozrzutnik N-264/1 również 14-15 ton ładowności. Obie maszyny posiadają układ jezdny tandem.
Zastosowaliśmy tzw. oś skrętną wleczoną (bierną) – koła tylnej osi samoczynnie ustawiają się do toru jazdy.
W osi zastosowano hydrauliczną blokadę skrętu, która podczas cofania zapobiega niekontrolowanym skrętom przyczepy.
Zaletą zastosowania osi skrętnej jest zdecydowanie mniejsze zużycie opon, lepszy promień skrętu, poprawa komfortu jazdy. Przy skręcaniu na nieutwardzonym terenie (łąka, pole) przeciwdziała niszczeniu podłoża i nie tworzy kolein.
Dzięki zastosowaniu skrętnej osi powstają mniejsze naprężenia w układzie jezdnym.