WIZJA I INSPIRACJA – PRZYCZEPA T-608/3 SL

T-608/3 SL to unikatowa konstrukcja od Cynkomet, która nie tylko wyznacza nowe standardy w branży rolniczej, ale również odpowiada na konkretne potrzeby i wyzwania współczesnych gospodarstw rolnych. W rozmowie z Adrianem Borysem, głównym konstruktorem firmy z Czarnej Białostockiej, zgłębiamy tajniki projektowania i technologii, które sprawiają, że T-608/3 SL wyróżnia się na rynku.

 

Jakie były główne inspiracje i cele, które kierowały zespołem podczas projektowania tej przyczepy?

Naszą główną inspiracją było zapewnienie naszym klientom przyczepy, która nie tylko zwiększy ich wydajność, ale również będzie niezawodna i trwała. Chcieliśmy stworzyć coś, co oferuje maksymalną długość przestrzeni ładunkowej i minimalną wysokość podłogi, co ułatwia załadunek, przy jednoczesnym zachowaniu maksymalnej ładowności i długotrwałej ochrony antykorozyjnej.

Jakie innowacje i cechy wyróżniają tę przyczepę od poprzednich modeli T-608 od Cynkomet?

W tej nowej wersji skupiliśmy się na kilku kluczowych aspektach. Po pierwsze, zwiększyliśmy długość przestrzeni ładunkowej, co jest odpowiedzią na potrzeby naszych klientów. Po drugie, obniżyliśmy wysokość podłogi, co ułatwia załadunek. Kolejnym ważnym elementem jest zwiększona ładowność i zmienione obrzeża, które są teraz bardziej estetyczne i minimalizują ryzyko uszkodzenia ładunku.

W jaki sposób zapewniliście, że zwiększona długość przyczepy nie wpłynie negatywnie na jej wytrzymałość i bezpieczeństwo?

To był dla nas kluczowy aspekt. Użyliśmy w ramie podłużnic głównych dwuteowych o zmiennym przekroju. Dzięki temu uzyskaliśmy odpowiednią wytrzymałość ramy, co jest niezwykle ważne dla bezpieczeństwa i niezawodności przyczepy.

Jak nowa długość przyczepy odpowiada na specyficzne potrzeby i wyzwania klientów?

Właściwie to nasz dział handlowy ma bezpośredni kontakt z klientami i ich potrzebami. Dzięki ich informacjom jesteśmy w stanie dostosować nasze produkty do oczekiwań rynku.

Możesz opowiedzieć więcej o głównych zmianach konstrukcyjnych w tej wersji przyczepy?

Oczywiście. Oprócz wydłużenia, obniżenia podłogi i zwiększenia ładowności, wprowadziliśmy także nowe obrzeża, nowe drabiny
z możliwością regulacji pochylenia, standardowe linki centralne oraz oświetlenie LED. Zaoferowaliśmy również możliwość zastosowania różnego ogumienia w zależności od potrzeb klienta.

Jakie testy przeprowadziliście, aby upewnić się, że nowa przyczepa spełnia wszystkie normy i oczekiwania?

Przeprowadziliśmy szereg wymagających testów, w tym badania homologacyjne, które potwierdziły zgodność naszej przyczepy
z regulaminami i rozporządzeniami Unii Europejskiej.

Na koniec, jakie technologie zastosowaliście w nowej przyczepie i jak wpłynęły one na końcowy produkt?

Zastosowaliśmy sprawdzone na naszych innych maszynach –  cynkowanie ogniowe. Jest ono dla nas kluczową technologią, która miała ogromny wpływ na jakość i trwałość naszej nowej przyczepy. Dzięki niej zabezpieczyliśmy przyczepę przed korozją na długie lata, co jest szczególnie ważne w trudnych warunkach rolniczych.